torstai 31. tammikuuta 2013

Kaunis ihminen

Kauneus on katsojan silmässä tai sitten kulttuurisidonnainen juttu. Kuka sitten oikeasti on kaunis? Onko se totta, että jokaiselle on joku, joka pitää kauniina? Olenko minä kaunis? Pitääkö kukaan minua kauniina? Jäänkö muiden varjoon? Olisinko parempi, jos olisin hoikempi? Nämä kysymykset ovat varmasti olleet jokaisen tytön mielessä joskus. Onko olemassa vain yksi kaava, joka määrittää kuka on kaunis? 

Minulla oli tänään ruma päivä. Silloin aina peiliin katsoessa säikähtää sitä, miltä näyttää. Tänään en ollut kaunis ainakaan omasta mielestäni. On niitäkin päiviä, kun tietää, että näyttää hyvältä. Silloin olen itsevarma ja voin miettiä muuta kuin muiden mielipiteitä minusta.
484894_326828790768251_667037507_n_large
Minä pidän kauniina ystävällisiä ihmisiä. En tunne ainuttakaan rumaa mukavaa ihmistä. Se,miten muita kohtelee ja kuinka kaunis on sisältä, todella näkyy ulospäin. Hymy saa kenet tahansa hehkumaan. Itsevarmuus on paras asuste ja vaikein kantaa.  Se, että uskaltaa olla erillainen ja oma itsensä on kaunista. 

Median vaikutuksesta ulkonäköpaineisiin puhutaan jatkuvasti. Ei media tee kenestäkään kaunista me teemme. Ei media päätä olenko minä kaunis, vaan ne ihmiset joiden kanssa elän. Media saattaa yrittää manipuloida, mutta miksi olla heikko ja antaa toisten päättää mikä on kaunista. Nämä silmät ovat omiamme, eikä kukaan muu voi tietää, miltä maailma niillä näyttää.

Tässä olen minä. En tiedä olenko kaunis, mutta ainakin toivo joku päivä olevani.

4 kommenttia:

  1. Kyllä olet kaunis. :)

    VastaaPoista
  2. Teksteistäsi huokuu se miten hauras olet mutta silti niin vahva, olet siinä, naurat, itket, nautit ja koet siis, elät! Löysin blogisi etsiessäni googlesta tietoa Anemiasta.. itsellänikin siis tuo viheliäinen sairaus.. olen niin energitön etten jaksa edes luoda uusia kverisuhteita ja siksi minulla onkin vain perheeni ja poikaystäväni, heidän takiaan jaksan jatkaa : ) mutta poikkesinpas aiheesta, anteeksi. Jäin lukemaan blogiasi ja huomasin että osa teksteistäsi muistuttavat omia ajatuksiani ja huomasinpas myös että hymyilin ja tunsin kylmät väreet ihollani lukiessani blogiasi, kiitos <3 toivon sinulle kaikkea hyvää. Vaikutat todella kauniilta ihmiseltä ( sisäisesti ja ulkoisesti)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että saan teksteilläni tunteita aikaan. Kiitos kauniista sanoista ja tsemppiä anemian kanssa. Oma tauti on tällä hetkellä parempaan päin. Hiuksia ei tipu enää niin paljon kuin ennen ja unta tarvin "vain" 12 tuntia.

      Poista