keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Ristiriitainen

"Nauraessani poskillain sä näet kyyneleen. 
Pyydän "jäisit tähän", salaa toivon että meet. 
Yötä aina ikävöin, vaikka päivän lapsi oon. 
Pimeyden laskiessa kaipaan valoon"
Jenni Vartiainen- Tuhannet mun kasvot

Ristiriitainen. Se mä olen. Molempia ääripäitä ja yhtä aikaa. Jos sanon jotain nyt, niin huomenna olen eri mieltä. Kohtelen ihmisiä niin, etteivät he tiedä vihaako vai rakastaako ne mua. En ole tyhmä, mutten ole fiksukaan. Tiedän harvoin mitä haluan ja joskus kun luulen tietäväni, sen saatuani en olekaan tyytyväinen. Mulle kaikki nyt ja heti, mutta rakastan myös sitä, kun johonkin on käytetty paljon aikaa. Periaatteistani en oikeastaan useinkaan pidä kiinni. Tai saatan pitääkkin. En vain nyt saa mieleen ainuttakaan periaatettani. 

"Mä halusin olla
Vapaa ja yksin
Mut joku sarvipäinen
Lisäs siihen äinen
Musta tuli
Vapaa ja yksinäinen"
Chisu-Vapaa ja yksin

Haluaisin olla samanlainen kuin monet muut, mutta silti yritän parhaani mukaan erottua. Kun tapahtuu jotain kamalaa ja muut itkevät, niin minä nauran. Uskon sen kyllä johtuvan jostain psykologisista jutuista siitä, miten eri ihmiset reagoivat eri tilanteissa. Tykkään hengata kusipäitten kanssa, vaikka niiden seurassa tuleekin paha mieli. Kiltit ihmiset kyllästyttävät välillä. Vietän tietenkin aikaani mukavien tyyppien kanssa enemmän, kuin niiden idioottien. Vihaan niin paljon ja siltikin riidoissa oleminen on pahinta mitä tiedän. Esitän iloista usein, mutten läheskään aina ole sitä.

"Saatan soittaa huomenna,
kysyä haluaisitko nähdä
Tahdotko suudella
kaulaani porttikäytävässä

Tai sitten keitän muina naisina
kahvia ja unohdan
Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana,
juon sen miten sattuu

Mitä tahansa minusta odotat
sitä en ole
Mitä tahansa minusta haluat,
et taida saada kuitenkaan

Osaan laulaa kuin enkeli
ja samalla en ollenkaan
Itken elokuvissa
mutta kotona en uskalla"
Scandinavian music group - Mustana maidolla kylmänä kuumana

Olen nyt ehkä tehnyt elämäni pahimman virheen. Se että jokin on pielessä, saa minut jollain oudolla tavalla kuitenkin tyytyväiseksi. Ainakaan elämä ei silloin ole tylsää. Nyt juuri en ole onnellinen. Itken, juon teetä ja istun yksikseni pari viikkoa ja ehkä sitten voin olla hetken iloinen ilman esittämistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti